De Slash 9.8 is een carbon enduro mountainbike die niet bang is voor angstaanjagend steile afdalingen. Hij heeft een OCLV Mountain Carbon frame met 170 mm veerweg en een veersysteem met hooggeplaatst draaipunt om grote obstakels te overwinnen en tractie te houden op wall-rides en pittige beklimmingen. Een 29” voorwiel en 27.5” achterwiel zorgen voor een speels rijgedrag en het opgewaardeerde RockShox veringspakket is bestand tegen alle uitdagingen die je voor je wielen krijgt. Als kers op de taart krijg je een flitsende en nauwkeurig schakelende Shimano XT-aand Je wilt een carbon endurofiets waarmee je beestachtig tekeer kunt gaan in de afdaling, maar die ook wendbaar is bergop. Je zoekt de tractie en stabiliteit van een veersysteem met hoog draaipunt, en heel veel veerweg om dikke wortels en grote drops moeiteloos te verteren. Upgrades zijn belangrijk voor jou en daarom kies je voor een draadloze transmissie die zelfs op steile beklimmingen superstrak blijft schakelen. Een OCLV Mountain Carbon frame inclusief veersysteem met hoog draaipunt, interne opbergruimte, een RockShox ZEB Select+ voorvork met 170 mm veerweg, DebonAir luchtvering en Charger 3 RC2 demper, plus een RockShox Vivid Select+ achterdemper met 170 mm veerweg. Een Shimano XT-aandrijving met ruim voldoende versnellingen om terug naar de top te fietsen, een Bontrager Line dropper zadelpen, een Bontrager Line Comp 30 tubeless ready MX-wielset met 29” voorwiel en 27.5” achterwiel met Rapid Drive 108 naaf. Voor rijders die zoeken naar de prestatievoordelen van carbon en een zorgvuldig uitgekozen palet aan onderdelen, is de Slash 9.8 XT klaar om te gaan scheuren. Hij heeft 170 mm veerweg voor en achter, een verbeterd veersysteem en een topklasse aandrijving om kneiterhard te kunnen scheuren – Het hoge draaipunt van het veersysteem geeft je belachelijk veel controle op duivelse afdalingen, terwijl het zorgvuldig getunede anti-squat-systeem en de grote tussentandwielen pedaalterugslag voorkomen en het trappen verbazingwekkend efficiënt maken – De enorme 170 mm veerweg voor en achter is meer dan genoeg voor het maken van grote sprongen en het verpletteren van rock gardens – Het OCLV Mountain Carbon frame zorgt voor een lichte fiets die bovendien stijf is op de plekken waar dat nodig is, om soepel en gecontroleerd over ruig terrein te vliegen – Hij wordt kant-en-klaar geleverd met een gemengde wielset met een licht rollend 29 inch voorwiel en een stijf en wendbaar 27.5 inch achterwiel, maar je kunt ook kiezen voor een volledige 29er setup voor meer snelheid – Je kunt de Slash afstemmen op hoe en waar je fietst met een instelbare veringsverhouding, opschroefbaar bevestigingspunt voor de onderste schokdemper om over te stappen naar een volledige 29er, een balhoofdset met hoekverstelling (apart leverbaar) Veringsontwerp met hooggeplaatst draaipunt Dankzij het hooggeplaatste scharnierpunt kan de as naar achteren bewegen wanneer de vering wordt ingedrukt. Het achterwiel beweegt dus mee in de richting van de kracht die obstakels erop uitoefenen en rijdt er daarom sneller overheen. Op de trails voelt dit zeer vloeiend aan en houd je meer tractie en dus snelheid.

De terugslag terugdringen Het oversized bovenste tussentandwiel voorkomt niet alleen de pedaalterugslag vanwege het hoog geplaatste scharnierpunt, maar biedt ook precies genoeg anti-squat om efficiënt te kunnen trappen. Het onderste tussentandwiel haalt de spanning van de derailleur, zodat schakelen soepeler gaat en de vering beter werkt. Verschillende wielmaat voor en achter De Slash heeft een 29” voorwiel om over obstakels te denderen en een 27.5” achterwiel voor onovertroffen wendbaarheid. Liever twee snelle 29’er wielen? Verwissel het onderste demperbevestigingspunt (apart verkrijgbaar) om het bottom-bracket te verlagen en een sneller wiel te monteren. Verbeterde interne opbergruimte Het opbergluik van de Slash is groter en gemakkelijker in gebruik. Alle kunststof onderdelen zijn gemaakt van gerecycled materiaal.

Voluit gaan met aanpasbare veerweg Stel de hefboomratio in met het omdraaien van een chip. Rij ermee in de minder progressieve stand voor een zachter rijgevoel, ideaal voor ruige trails met gehoekte hobbels. Zet het om naar progressiever als je grote obstakels tegenkomt en niet de volledige veerweg wil gebruiken of liever voor een spiraalveer kiest. Vlak of steil, jij mag kiezen Monteer (apart verkrijgbare) excentrische balhoofdcups om de balhoofdhoek een graad vlakker of steiler te maken zonder dat de brackethoogte verandert.